"بوتیک هتل شاه ابوالقاسم "در اصل خانه ملک زاده بوده و قدمت آن به دوره قاجار برمی گردد. این خانه قدیمی در سال 1398 بازسازی و به بوتیک هتل تبدیل شد.
بوتیک هتل در اصل مکانی است که معماری زیبا، شیک و همزمان امکانات هتل چهار یا پنج ستاره را دارد و اصلی‌ترین تفاوت آن با هتل در تعداد اتاق‌ها، اندازه هتل و سبک معماری داخلی آن است و برخلاف مسافرخانه‌ها که بیشتر نمادی از محیط روستایی را معرفی می کند.هدف از راه اندازی بوتیک‌ هتل ها، ایجاد محیطی خودمانی، اختصاصی، شهری و مدرن است. بوتیک‌هتل‌ها معمولا در محله‌های پر رفت و آمدِ شهری یا گاهی در ساختمان‌های قدیمی تازه بازسازی شده تجهیز و راه اندازی می‌شود.

حال اگر دلتان می خواهد تا از یک بوتیک هتل دیدن کرده و یا ماندن در آنرا تجربه کنید بی شک بوتیک هتل شاه ابوالقاسم بهترین گزینه انتخابی است.  یکی از مهمترین ویژگی  های این بوتیک هتل واقع شدن آن در بافت قدیمی است. با گذشتن از کوچه پس کوچه های مسجد جامع  و دنبال کردن تابلوی زندان اسکندر ، قبل از رسیدن به زندان یا همان مدرسه ضیائیه وارد ساباط یا کوچه سقف داری می شوید که یک طرف آن  خانه هنر قرار دارد و طرف دیگر خانه ای خشتی می بینید با دو تا سکو در دو طرف درب  ورودی و تابلویی بر سردر آن تحت عنوان: 

                                                               "بوتیک هتل شاه ابوالقاسم"  (خانه ملک زاده)

بوتیک هتل شاه ابوالقاسم هزار و چهارصد متر مربع زیر بنا و شانزده اتاق با ظرفیت 35 نفر تخت در دو طبقه دارد. وقتی از هشتی وارد حیاط اصلی می شوید حوض آبی مستطیل شکل و باغچه هایی پر از درخت را می بینید. چند دری هایی با شیشه های رنگی اطراف حیاط اصلی چشم نوازی می کنند. رسات  پنجره‌های مشبک با شیشه‌های رنگی آن است که هم زمان حفاظ مناسبی در برابر آفتاب گرم و تابان باشند و نور را در رنگ‌های متنوع و متعدد منعکس کنند. البته کویرنشینان علاوه بر در نظر گرفتن زیبایی شیشه‌ها معتقدند شیشه های رنگی خزندگان و حشرات را نیز فراری می‌دهد.
تالار آینه یا همان اتاق پنج دری در حیاط  اصلی قرار دارد و  آینه کاری و گچ کاری آن  خیره کننده است. از طرفی همراهی دو عنصر نور و رنگ بر روی این درهای ارسی با شیشه های رنگی ، جلوه‌ای خاص به تزیینات وابسته به این اتاق همچون نقاشی روی شیشه‌ها ‌بخشیده است.این تالار با درخشندگی خاصی خود هر بازدید کننده ای را وسوسه می کند تا چند عکس یادگاری ازاین تالار داشته و در آلبوم خاطرات سفر خود به یزد قرار دهد.
تعدادی از اتاق ها دورتا دور حیاط اصلی و تعدادی در حیاط نارنجستان قرار دارند. بادگیری در ضلع جنوبی خانه واقع شده که جذابیت معماری این خانه را چند برابرکرده است. اگر وارد  تالار جنوبی خانه شوید و زیر دریچه بادگیر قرار بگیرید به راحتی نسیم خنکی که از راه بادگیر به پائین می وزد را حس می کنید.  حیاط نارنجستان با حوضی کوچک و درختان نارنج ، محیطی کاملا  دنج و آرام برای افرادی فراهم ساخته که به دنبال سکوت و آرامش می گردند .
 نکته جالب توجه اینکه اگر دنبال بلندترین نقطه در بافت قدیم می گردید تا منظره بینظیر شهر جهانی یزد بخصوص حال و هوای محله های قدیمی ، بادگیرها، گنبدهای آبی و  مناره های مساجد را به نظاره بنشینید، این هتل یکی از بلندترین پشت بام ها را دارد. یادتان باشد از تماشای غروب آفتاب غافل نشوید. کافی است تا قبل از غروب خودتان را به آنجا برسانید. قطعا یکی از بهترین  و خاطره انگیزترین غروب هایی خواهد بود که شاهد آن بوده و با دوربین عکاسی تان  آنرا ثبت نموده اید.
اگر دلتان یک نوشیدنی گرم و یا سرد خواست به  کافی شاپ هتل  مراجعه کنید. حتی می توانید سفارش دهید که  نوشیدنی تان را بالای پشت بام آورده و میل کنید. تعدادی تخت یا میز وصندلی اطراف پشت بام چیده شده  و با زبان بی زبانی ازشما دعوت می کنند تا دمی بیاسائید و آسمان پر ستاره کویر را به تماشا بنشینید. ستاره هایی که در هر لحظه از شب به شما  چشمک زده  و  حضورتان را خوش آمد می گویند.  
 

 

 


 


تماس با ما

موقعیت مکانی:

 بوتیک هتل شاه ابوالقاسم ( خانه ملک زاده) در قلب بافت تاریخی محله فهادان، نزدیک بنای تاریخی زندان اسکندر ، بقعه  دوازده امام ،  مسجد چهل محراب و روبروی خانه هنر قرار گرفته  و  گردشگران می توانند با چند دقیقه قدم زدن  و گذر از کوچه پس کوچه های آشتی کنان از زیباترین بناهای تاریخی شهر یزد دیدن کنند.   آدرس: یزد، خیابان سید گل سرخ، کوچه شاه ابوالقاسم، روبروی خانه هنر.  


شماره تماس:

شماره تماس هتل: 7-03536200435

شماره تماس رزرواسیون: 03536303030

تلفکس: 03536216542

مشاهده آدرس بر روی نقشه